Terrier's Shed №2 - Now Known as "Forton-on-Sea"

Post pictures and information about your own personal model railway layout that is under construction. Keep members up-to-date with what you are doing and discuss problems that you are having.
User avatar
ste234
Posts: 957
Joined: Wed Feb 18, 2009 10:02 pm
Location: Teeside

Re: Terrier's Shed Layout

Postby ste234 » Thu Apr 22, 2010 9:59 pm

Nice work Terrier! The station should be called Chesters or similar i think :wink:

On what "I" said, my layout has a Chiltern 168 running next to a Northern Rail 156, with countless non-existing steam trains popping up now and then! :lol:
Keep up the work mate, slow or not :wink:
Ste :)
'Springfield', N gauge Modern Era Layout

User avatar
50035 Ark Royal
Posts: 1832
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:57 pm
Location: Blackpool
Contact:

Re: Terrier's Shed Layout

Postby 50035 Ark Royal » Thu Apr 22, 2010 10:26 pm

I was not having a go just giving my opinion,as you said it is your layout and you can run what you like.I myself am not averse to the odd modellers Licence as on my new layout St Breward i shall be having Ark Royal in RNSE dark blue with crests when in reality it never carried them.I Apologise and should have kept what i thought to myself. :oops:
Last edited by 50035 Ark Royal on Fri Apr 23, 2010 10:39 pm, edited 1 time in total.
Favourite Class Hoover (Class 50)
Fifty Alliance Member shares in 35/44/49
Favourite all time loco 50035 Ark Royal

Terrier

Re: Terrier's Shed Layout

Postby Terrier » Thu Apr 22, 2010 10:46 pm

Hey chap, this is not RM Web, this is NRM, no offense taken ol bean, although i might have been a little sharp in my reply, so i also apologise. I did understand where you were coming from and i guess it was just my luck today to be a bit flush and buying some maroon Mk1s :) ...i searched about locally for Southern region Mk1s and apart from one buffet car down at Collectors Corner today, that was all there was so got some eastern region maroons instead, should go well with Union of South Africa.

Now this weekend i'll be having a go at getting things moving on the layout, still literaly tonnes to do, sacrificed buying new points and seep motors for buying the DMU, second hand and runs like dream, £60. so yep, standby chaps for updates, going to get this project moving along if it kills me LOL :lol:

User avatar
joshing_man
Posts: 1191
Joined: Sun Dec 04, 2005 9:23 pm
Location: High Wycombe, England
Contact:

Re: Terrier's Shed Layout

Postby joshing_man » Fri Apr 23, 2010 10:26 pm

You'll beat me to the finish after all!

Hmm well now will need to come up with suitable name won't we?

As a starter howabout harking back to a more innocent era and a certain red coated chap? Perhaps Bourne View or Bourne Halt (if it is one as I haven't looked for the plan!!) or similar?

Andrew
The Original Smiling Man With Train (SMWT):

User avatar
trainsandco
Posts: 2138
Joined: Sat May 09, 2009 10:34 am
Location: Leeds

Re: Terrier's Shed Layout

Postby trainsandco » Sat Apr 24, 2010 10:10 am

Terrier wrote:
Pompey to win the FA Cup 2010.JPG


erm....no they're not ;) ;) :lol: :P
Henley on Thames in the 30's

Southerner in a weird place called "Yorkshire"...

81D & 55A

Terrier

Re: Terrier's Shed Layout

Postby Terrier » Sat Apr 24, 2010 1:57 pm

trainsandco wrote:
Terrier wrote:
Pompey to win the FA Cup 2010.JPG


erm....no they're not ;) ;) :lol: :P



This is tantamount to erm. yup will see what happens on the day. :lol:

I like Bourne, this is under serious deliberation, cheers chaps. :D

PLAAAAAAAAAAAAAAAAAAY UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUP POMPEEEEEEEEEEEEEEY :P :D :lol: 8)

User avatar
sishades
Posts: 997
Joined: Sat Feb 24, 2007 8:08 pm
Location: Burston Norfolk

Re: Terrier's Shed Layout

Postby sishades » Sat Apr 24, 2010 6:11 pm

It has been a long time since we have seen the large blue lettering Chris. I will wave to you as we pass each other in a couple of weeks.

:)
High towards the far post,Howard with a header,Hes done it!Steve Howard has scored for Leicester City,Bedlam here at the Walkers Stadium. the Leeds United players are flat out on the turf in utter despair. Leicester City are going to win again

User avatar
Durseytu
Posts: 729
Joined: Wed Jan 27, 2010 3:18 pm
Location: Trying to make progress on the layout... pigs will fly (hohoho)

Re: Terrier's Shed Layout

Postby Durseytu » Sun Apr 25, 2010 2:32 pm

I will be so pleased to see Portsmouth win the FA Cup, they certainly deserve it after what the club has been through! Good luck to Leicester in the playoffs!!

And good luck to my team beating Hamburg this coming Thursday!!!

COME ON FULHAM

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Stuart.
ImageImage

User avatar
GROTLAND
Posts: 486
Joined: Tue Jan 08, 2008 1:52 pm
Location: Numptytown

Re: Terrier's Shed Layout

Postby GROTLAND » Sun Apr 25, 2010 11:57 pm

Apart from the footy Bollacks. It's great to see Terrier back on form and getting stuff done :D

Terrier

Re: Terrier's Shed Layout

Postby Terrier » Tue Apr 27, 2010 8:15 pm

Cheers GROTLAND and others there, have been making a smidgen of progress since other week, knocked up a daft vid of my 108 going over the viaduct (someday soon will have photos/vids of stuff not just involving the viaduct :lol: )

Joshingman, took me a few days to twig!! LOL .. Bourne is a fantastic idea for a station name sir! ...Perhaps Bourne with a halt somewhere called Chard, and maybe one called Rorke's Halt :wink: 8) :D

So yep, some momentum, not as much as would have liked, but heres a daft video.

Quick play with 108 DMU

Thanks

Terrier

User avatar
50035 Ark Royal
Posts: 1832
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:57 pm
Location: Blackpool
Contact:

Re: Terrier's Shed Layout

Postby 50035 Ark Royal » Tue Apr 27, 2010 11:55 pm

Hi Chris like your video of the108. will have to get an NSE one for St Breward.Your viaduct looks realy superb :wink: keep up the goodwork.
cheers
Ian
Favourite Class Hoover (Class 50)
Fifty Alliance Member shares in 35/44/49
Favourite all time loco 50035 Ark Royal

Terrier

Re: Terrier's Shed Layout

Postby Terrier » Tue Jun 15, 2010 10:41 pm

UPDATE!!

Not a great deal done ..plenty planned and chap upstairs in the sky willing, will actually be something to view here soon...

.....as you were gentlemen (and ladies)

:D

User avatar
SouthernBoy
Posts: 1753
Joined: Sun Oct 08, 2006 11:01 pm
Location: The past: We do things differently there

Re: Terrier's Shed Layout

Postby SouthernBoy » Tue Jun 15, 2010 11:04 pm

You naughty boy!

You know you're not supposed to post gratuitous messages about 'pictures coming soon' just to draw attention to yourself!

There''ll be trouble you know!

If that Merv see's this he'll be onto you like a ton of bricks!
Where is he btw? Have seen him recently. I came across a picture of his famous 'armchair modelling' if you'd like to see it :)

Image

Quite exquisite if you ask me 8)

User avatar
joshing_man
Posts: 1191
Joined: Sun Dec 04, 2005 9:23 pm
Location: High Wycombe, England
Contact:

Re: Terrier's Shed Layout

Postby joshing_man » Wed Jun 16, 2010 12:31 am

Tut tut - maybe I should do the same. :wink:

Andrew
The Original Smiling Man With Train (SMWT):

User avatar
slackbladder
Posts: 334
Joined: Sun Sep 06, 2009 3:54 pm

Re: Terrier's Shed Layout

Postby slackbladder » Wed Jun 16, 2010 9:19 am

Come on Skippper, get off that FaceBook and in the shed.... We have all been waiting long enough for the warmth so come on.. railway, railway, scenics, scenics... Put yaself some nice music on, keep shouting of Mum to get the kettle on. :lol: (make sure your a fair distance away however) :D

sb
The path of my life is strewn with cowpats from the devil's own satanic herd


Return to “Personal Layouts - Under Construction”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests